Jaką rolę w tym wszystkim pełni akustyka? Okazuje się, że ma ona dużo większe znacznie, niż dotychczas sądzono. Wg. najnowszych badań poziomu satysfakcji w pracy, przeprowadzonych przez Berkley Univeristy of California, wśród 53 tys. pracowników biurowych z USA, Kanady, Europy i Australii, jednym z najczęściej podawanych czynników utrudniających pracę, okazał się hałas oraz poczucie braku komfortu akustycznego. Podobne badania zostały przeprowadzone w 2015 roku w Polsce, przez Skanską i JLL pod nazwą „Pracownicy sektora zabierają głos w sprawie swojego miejsca pracy”. W badaniu wzięło udział ponad 500 ankietowanych z 7 głównych ośrodków miejskich w Polsce. Okazało się, że czynnikiem wskazywanym najczęściej jako najbardziej przeszkadzający w pracy był ponownie hałas (49% odpowiedzi). Jednocześnie 78% ankietowanych wyróżniło możliwość pracy w ciszy i skupieniu w osobnym pomieszczeniu, jako czynnik najbardziej oddziałujący na ich efektywność.