• Projektowanie akustyki
  • Produkcja paneli akustycznych
  • Konsultacje
  • Pomiary akustyczne
  • Symulacje
  • Montaż
  • Nadzór nad projektem
  • Audyt akustyczny
  • Oszczędność czasu. Szybki przepływ informacji między architektem, akustykiem i wykonawcą.
  • Gwarancja bezpieczeństwa. Dostrzegamy potencjalne usterki i zagrożenia.
  • Gwarancja skuteczności. Pomiary i symulacje pozwalają nam dobrać najlepsze rozwiązania.
  • Ograniczone ryzyko. Nasi specjaliści odpowiadają za właściwe wykonanie projektu.
  • Zgodność z prawem. Wszelkie działania prowadzimy zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa.

Projektowanie


Każdy projekt jest dla nas wyjątkowy.

Sercem Nyquista Acoustic Design jest biuro projektowe specjalizujące się w akustyce pomieszczeń, akustyce budowlanej, wibroizolacji oraz pomiarach akustycznych. Opierając się na doświadczeniu oraz wiedzy naszych akustyków, tworzymy wiele unikalnych projektów. Od lat wspieramy architektów i przedsiębiorców w problemach z hałasem oraz propagujemy dobre środowisko akustyczne w miejscu pracy. Odpowiednie podejście na wczesnym etapie inwestycji, minimalizuje ryzyko późniejszych problemów z pogłosem czy izolacją akustyczną.

Poznaj naszą filozofię działania.

Więcej o nas

Proces projektowy


Tworzymy akustykę od podstaw

Oferujemy pomoc na każdym etapie projektu oraz szereg usług takich jak: projektowanie adaptacji i izolacji akustycznej, konsultacje, pomiary i symulacje akustyczne (zgodne z metodyką akredytowaną), sporządzanie audytów, operatów i analiz oraz nadzór nad poprawnym wykonaniem prac.

Zobacz co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić.

Inne usługi

Zbieranie informacji

  • Inwentaryzacja obiektu
  • Określenie funkcji pomieszczenia
  • Analiza potrzeb i potencjalnych zagrożeń
  • Analiza konstrukcji budynku i instalacji
  • Wykonanie pomiarów akustycznych

Analiza danych

  • Tworzenie symulacji akustycznych
  • Analiza pomiarów i zgromadzonych danych
  • Obliczenia parametrów akustycznych
  • Opracowanie wstępnej koncepcji
  • Konsultacje z architektami, inwestorem

Projektowanie

  • Projekt izolacji i adaptacji akustycznej
  • Optymalizacja projektu pod względem skuteczności i kosztów
  • Dostosowanie materiałów akustycznych i budowlanych
  • Tworzenie wizualizacji 3D pomieszczeń
  • Sporządzenie kosztorysu inwestycji

Realizacja

  • Opracowanie dokumentacji technicznej
  • Stworzenie harmonogramu prac
  • Produkcja/ przygotowanie okładzin akustycznych
  • Wykonanie prac i nadzór nad realizacją
  • Wykonanie pomiarów akustycznych powykonawczych

Proces projektowy


Tworzymy akustykę od podstaw

Oferujemy pomoc na każdym etapie projektu oraz szereg usług takich jak: projektowanie adaptacji i izolacji akustycznej, konsultacje, pomiary i symulacje akustyczne (zgodne z metodyką akredytowaną), sporządzanie audytów, operatów i analiz oraz nadzór nad poprawnym wykonaniem prac.

Zobacz co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić.

Inne usługi

Zbieranie informacji

  • Inwentaryzacja obiektu
  • Określenie funkcji pomieszczenia
  • Analiza potrzeb i potencjalnych zagrożeń
  • Analiza konstrukcji budynku i instalacji
  • Wykonanie pomiarów akustycznych

Analiza danych

  • Tworzenie symulacji akustycznych
  • Analiza pomiarów i zgromadzonych danych
  • Obliczenia parametrów akustycznych
  • Opracowanie wstępnej koncepcji
  • Konsultacje z architektami, inwestorem

Projektowanie

  • Projekt izolacji i adaptacji akustycznej
  • Optymalizacja projektu pod względem skuteczności i kosztów
  • Dostosowanie materiałów akustycznych i budowlanych
  • Tworzenie wizualizacji 3D pomieszczeń
  • Sporządzenie kosztorysu inwestycji

Realizacja

  • Opracowanie dokumentacji technicznej
  • Stworzenie harmonogramu prac
  • Produkcja/ przygotowanie okładzin akustycznych
  • Wykonanie prac i nadzór nad realizacją
  • Wykonanie pomiarów akustycznych powykonawczych

Funkcje pomieszczeń


Przestrzeń, która inspiruje i pobudza do działania.

Sprawdź inne zastosowania

Open Space

Właściwie zaprojektowana otwarta przestrzeń, zapewnia przyjazne i dynamiczne miejsce pracy. W open space chcemy uzyskać łatwą komunikację w ramach jednego zespołu i ochronę przed hałasem pochodzącym z innych stanowisk pracy. Tymczasem źle dobrana adaptacja sprawia, że pracownicy przeszkadzają sobie nawzajem. Dlatego powinniśmy ograniczyć propagację dźwięku na duże odległości stosując ekrany akustyczne przy biurkach oraz sufit podwieszany lub wyspy na min. 30% powierzchni.

Sale Konferencyjne

Podczas spotkań z klientami, prezentacji czy narad pracowniczych chcesz, aby wszyscy wyraźnie Cię słyszeli i mogli w każdej chwili włączyć się do dyskusji. Często jest to niemożliwe, gdyż ściany są przeszklone i dodatkowo wyposażone w tablicę oraz ekran. Powierzchnie te silnie odbijają dźwięk i zwiększają hałas pogłosowy. W celu poprawy warunków akustycznych zadbaj o jak najlepszą zrozumiałość mowy i niski poziom tła akustycznego na poziomie 35 dB.

Call Center

Wysoki hałas (dochodzący do 95 dB) w Call Center jest ściśle związany z charakterem pracy oraz dużym zagęszczeniem personelu. Te czynniki powodują zmęczenie oraz zakłócenia podczas rozmów telefonicznych. Im gorsze warunki tym więcej błędów popełniamy, spada nasza efektywność oraz wydłuża się czas odpoczynku między kolejnymi rozmowami. Musimy więc zastosować ekrany akustyczne (min. 50 cm nad biurkiem), które zapewnią komfort dzwoniących i ich rozmówców.

Focus Room

Każdy z nas ma czasami do wykonania zadania wymagające ciszy. Focus Room to idealne miejsce do pracy w skupieniu lub spotkań w małych, 2-3 osobowych grupach. Dlatego musimy stworzyć odpowiedni klimat intymności i poufności. Powierzchnia ścian powinna być pokryta min. w 50% panelami akustycznymi, aby zapewnić niski czas pogłosu. Ponadto pomieszczenie powinno mieć odpowiednią budowę, która gwarantuje izolację ścian R’A1 ≥ 40 dB.

Hol Wejściowy / Recepcja

Recepcja to miejsce, które jest wizytówką firmy i na długo zapada w pamięć. Zaraz po wejściu powinniśmy poczuć się tu miło i przytulnie. Niestety większość holi projektowanych jest z twardych materiałów takich jak szkło, kamień czy drewno co sprawia, że czujemy dyskomfort. Panele akustyczne ścienne lub sufitowe do recepcji, powinny być ciekawe i unikatowe, tak aby stanowiły dodatkowy element naszej identyfikacji firmowej.

Kuchnie / Chillout Room

Kuchnia lub przestrzenie wspólne to idealne miejsca do nieformalnych spotkań. To właśnie tam pracownicy spędzają przerwy, integrują się i rozmawiają. Oznacza to, że hałas w tym miejscu składa się z różnych odgłosów w postaci rozmów, odstawianych naczyń, sztućców czy włączonego ekspresu do kawy. Wysoki czas pogłosu (≥ 0,8 s) oraz niska izolacja ścian, drzwi (≤ 35dB) skutkują rozprzestrzenianiem się hałasu do pozostałych części biura i zakłócaniem pracy innych osób.

Budki telefoniczne

Założeniem budek telefonicznych jest zapewnienie pracownikom miejsca, gdzie mogą prowadzić swobodne rozmowy telefoniczne. Nie powinni przy tym zakłócać pracy osobom w ich otoczeniu. Mogą to być kompletne mini-pomieszczenia lub wolnostojące, mobilne konstrukcje, wyposażone w niezależne oświetlenie i system wentylacji. Najważniejsze jednak, aby były dźwiękoszczelne oraz zapewniały odpowiedni komfort akustyczny i wysoką zrozumiałość mowy wewnątrz.

Sale wykładowe

Audytoria i sale wykładowe to pomieszczenia, które wymagają specjalnego rodzaju wygłuszenia. Powinniśmy uzyskać jak najlepszą zrozumiałość mowy na całej powierzchni (STI ≥ 0,85) oraz równomierny rozkład ciśnienia akustycznego. W przedniej części, między wykładowcą a słuchaczami umieszczamy panele odbijające (wzmocnienie i nakierowanie dźwięku). Na ścianach stosujemy panele pochłaniające strojone na konkretne częstotliwości oraz rozpraszające profilowane (dyfuzory).

Sale Lekcyjne

Badania dowodzą, że odpowiednia akustyka w salach lekcyjnych przekłada się na lepsze wyniki w nauce. Zniekształcenia dźwięku i niska zrozumiałość mowy, sprawiają, że wypowiedzi nauczyciela są gorzej przyswajane i zapamiętywane przez uczniów (60-70% zrozumiałości w tylnych ławkach). Zwykle tło akustyczne sal lekcyjnych przekracza 60 dB, co zmusza nauczycieli do podnoszenia głosu i potęguje stres. Duży hałas pogłosowy, dekoncentruje uczniów i zachęca ich do głośniejszego zachowania.

Funkcje pomieszczeń


Przestrzeń, która inspiruje i pobudza do działania.

Sprawdź inne zastosowania

Open Space

Właściwie zaprojektowana otwarta przestrzeń, zapewnia przyjazne i dynamiczne miejsce pracy. W open space chcemy uzyskać łatwą komunikację w ramach jednego zespołu i ochronę przed hałasem pochodzącym z innych stanowisk pracy. Tymczasem źle dobrana adaptacja sprawia, że pracownicy przeszkadzają sobie nawzajem. Dlatego powinniśmy ograniczyć propagację dźwięku na duże odległości stosując ekrany akustyczne przy biurkach oraz sufit podwieszany lub wyspy na min. 30% powierzchni.

Sale Konferencyjne

Podczas spotkań z klientami, prezentacji czy narad pracowniczych chcesz, aby wszyscy wyraźnie Cię słyszeli i mogli w każdej chwili włączyć się do dyskusji. Często jest to niemożliwe, gdyż ściany są przeszklone i dodatkowo wyposażone w tablicę oraz ekran. Powierzchnie te silnie odbijają dźwięk i zwiększają hałas pogłosowy. W celu poprawy warunków akustycznych zadbaj o jak najlepszą zrozumiałość mowy i niski poziom tła akustycznego na poziomie 35 dB.

Call Center

Wysoki hałas (dochodzący do 95 dB) w Call Center jest ściśle związany z charakterem pracy oraz dużym zagęszczeniem personelu. Te czynniki powodują zmęczenie oraz zakłócenia podczas rozmów telefonicznych. Im gorsze warunki tym więcej błędów popełniamy, spada nasza efektywność oraz wydłuża się czas odpoczynku między kolejnymi rozmowami. Musimy więc zastosować ekrany akustyczne (min. 50 cm nad biurkiem), które zapewnią komfort dzwoniących i ich rozmówców.

Focus Room

Każdy z nas ma czasami do wykonania zadania wymagające ciszy. Focus Room to idealne miejsce do pracy w skupieniu lub spotkań w małych, 2-3 osobowych grupach. Dlatego musimy stworzyć odpowiedni klimat intymności i poufności. Powierzchnia ścian powinna być pokryta min. w 50% panelami akustycznymi, aby zapewnić niski czas pogłosu. Ponadto pomieszczenie powinno mieć odpowiednią budowę, która gwarantuje izolację ścian R’A1 ≥ 40 dB.

Hol Wejściowy / Recepcja

Recepcja to miejsce, które jest wizytówką firmy i na długo zapada w pamięć. Zaraz po wejściu powinniśmy poczuć się tu miło i przytulnie. Niestety większość holi projektowanych jest z twardych materiałów takich jak szkło, kamień czy drewno co sprawia, że czujemy dyskomfort. Panele akustyczne ścienne lub sufitowe do recepcji, powinny być ciekawe i unikatowe, tak aby stanowiły dodatkowy element naszej identyfikacji firmowej.

Kuchnie / Chillout Room

Kuchnia lub przestrzenie wspólne to idealne miejsca do nieformalnych spotkań. To właśnie tam pracownicy spędzają przerwy, integrują się i rozmawiają. Oznacza to, że hałas w tym miejscu składa się z różnych odgłosów w postaci rozmów, odstawianych naczyń, sztućców czy włączonego ekspresu do kawy. Wysoki czas pogłosu (≥ 0,8 s) oraz niska izolacja ścian, drzwi (≤ 35dB) skutkują rozprzestrzenianiem się hałasu do pozostałych części biura i zakłócaniem pracy innych osób.

Budki telefoniczne

Założeniem budek telefonicznych jest zapewnienie pracownikom miejsca, gdzie mogą prowadzić swobodne rozmowy telefoniczne. Nie powinni przy tym zakłócać pracy osobom w ich otoczeniu. Mogą to być kompletne mini-pomieszczenia lub wolnostojące, mobilne konstrukcje, wyposażone w niezależne oświetlenie i system wentylacji. Najważniejsze jednak, aby były dźwiękoszczelne oraz zapewniały odpowiedni komfort akustyczny i wysoką zrozumiałość mowy wewnątrz.

Sale wykładowe

Audytoria i sale wykładowe to pomieszczenia, które wymagają specjalnego rodzaju wygłuszenia. Powinniśmy uzyskać jak najlepszą zrozumiałość mowy na całej powierzchni (STI ≥ 0,85) oraz równomierny rozkład ciśnienia akustycznego. W przedniej części, między wykładowcą a słuchaczami umieszczamy panele odbijające (wzmocnienie i nakierowanie dźwięku). Na ścianach stosujemy panele pochłaniające strojone na konkretne częstotliwości oraz rozpraszające profilowane (dyfuzory).

Sale Lekcyjne

Badania dowodzą, że odpowiednia akustyka w salach lekcyjnych przekłada się na lepsze wyniki w nauce. Zniekształcenia dźwięku i niska zrozumiałość mowy, sprawiają, że wypowiedzi nauczyciela są gorzej przyswajane i zapamiętywane przez uczniów (60-70% zrozumiałości w tylnych ławkach). Zwykle tło akustyczne sal lekcyjnych przekracza 60 dB, co zmusza nauczycieli do podnoszenia głosu i potęguje stres. Duży hałas pogłosowy, dekoncentruje uczniów i zachęca ich do głośniejszego zachowania.

Usłysz różnicę


Sprawdź jakie korzyści może przynieść poprawa akustyki.

Umów się z akustykiem

Biuro jest miejscem szczególnie narażonym na hałas. Nadmierny pogłos wywołany przez działanie sprzętów biurowych, przypadkowe rozmowy oraz dźwięki dobiegające z zewnątrz, obniżają naszą sprawność psychofizyczną. Hałas utrudnia nam komunikację z innymi pracownikami, jesteśmy bardziej zmęczeni i rozdrażnieni.

Odpowiednie rozmieszczenie paneli (ściennych, sufitowych) i ekranów akustycznych efektywnie wpływa na nasze samopoczucie oraz zwiększa wydajność w pracy.

Bez adaptacji

Z adaptacją

Realizacje


Zobacz, jak może wyglądać Twoje miejsce pracy.

Odkryj nasze najciekawsze projekty.

Wszystkie realizacje

Współczesne obiekty publiczne to często oryginalne, designerskie przestrzenie projektowane przez znanych i cenionych architektów. Dlatego materiały dźwiękochłonne, oprócz odpowiednio dobranych parametrów, muszą być zgodne ze stylem danego wnętrza.

W swojej ofercie posiadamy ogromny wybór okładzin i materiałów akustycznych. Wiele z nich projektujemy z myślą o konkretnym wnętrzu. To powoduje, że nasze projekty wyróżniają się i nabierają unikalnego charakteru.

Aktualności


Zdobywaj wiedzę z akustyki i projektowania.

Więcej artykułów znajdziesz tutaj.

Przejdź do bloga

Czym jest pogłos i jak z nim walczyć?

Wiele osób zetknęło się z pojęciem pogłosu w pomieszczeniu, jednak mało kto zdaje sobie sprawę z tego jak powstaje to zjawisko, co powoduje…


Czy hałas w biurze może być dla nas szkodliwy?

W przestrzeni biurowej dociera do nas wiele niepożądanych dźwięków takich jak rozmowy, odgłosy urządzeń biurowych, dźwięki telefonów i…


Hałas w biurze. Jak wpływa na naszą pracę?

Właściciele firm coraz częściej starają się, aby ich biuro było miejscem reprezentacyjnym i przyjaznym pracownikom. Architekci wnętrz…


Materiały akustyczne powinny być każdorazowo dostosowane do specyfiki danego obiektu. W swojej ofercie mamy wiele produktów do izolacji i adaptacji akustycznej, dlatego nasi architekci i akustycy chętnie udzielą pomocy w doborze właściwych rozwiązań. W przypadku bardziej skomplikowanych projektów, udzielamy konsultacji na podstawie przeprowadzonych obliczeń, pomiarów i symulacji.

Każdy produkt Nyquista, w zależności od przeznaczenia ma niezbędną dokumentację taką jak np.: karta techniczna, deklaracja zgodności, klasyfikacja ogniowa, atest higieniczny, badania akustyczne itp. W przypadku produktów niestandardowych, przygotowujemy dokumentację techniczną materiałów, z których są one wykonane.

Tak. Większość paneli Nyquista ma niezbędną dokumentację, umożliwiają instalację w obiektach użyteczności publicznej. Panele montowane przez nas na suficie, charakteryzują się odpowiednią klasyfikacją ogniową, zgodną z obowiązującymi normami i przepisami prawa.

Panele Nyquista produkowane są z materiałów o najwyższej klasie pochłaniania dźwięku. Dokładna charakterystyka absorbcji oraz skuteczność w danym pomieszczeniu, zależy od czynników takich jak rodzaj paneli, budowa, ilość, wielkość lub ich rozmieszczenie. W przypadku produktów do izolacji akustycznej stosujemy materiały zamknięto komórkowe, charakteryzujące się bardzo wysokim współczynnikiem izolacyjności.

Zazwyczaj wymiary paneli dostosowujemy do konkretnego projektu. Maksymalny wymiar jednego panelu z serii Ecoline wynosi 145 x 245 cm. Panele te można jednak ze sobą łączyć. W przypadku serii Fiber Color maksymalny wymiar to 33 x 33cm lub 30 x 60 cm. Panele tapicerowane z serii Fabric Levels mogą mieć wymiar 140 x 200 cm. Panele z serii Nyquisystem wycinane są z płyt 280 x 207 cm.

Systemy napinanych ścian Nyquiwall oraz Nyquiwall Mural, stanowią jednolitą konstrukcję. W związku z tym nie mają ograniczeń wymiarowych. Delikatne łączenia napinanego materiału, wypadają zgodnie
z szerokością belki (w zależności od zastosowanej tkaniny co 140-180 cm).

Tak, pod warunkiem zastosowania grafiki lub zdjęcia o odpowiedniej rozdzielczości. Co do zasady im większa powierzchnia zadruku tym lepszej jakości potrzebne jest zdjęcie. Przed przystąpieniem do realizacji, nasi pracownicy weryfikują czy wybrana grafika nadaje się do wydruku.

Tak. Większość naszych paneli jest dostosowywana do danego projektu. Lubimy nowe wyzwania, dlatego często projektujemy nowe wzory, kształty lub korzystamy z nietypowych materiałów. Współpracujemy również z wieloma specjalistami z różnych dziedzin produkcji. Jeżeli masz ciekawy projekt lub pomysł, dołożymy wszelkich starań, aby go zrealizować.

Z racji tego, że realizowane przez nas projekty, zazwyczaj wymagają indywidualnego podejścia i kompleksowych rozwiązań, nie mamy stałego cennika. Każdy projekt wyceniany jest indywidualnie. Cena produktów uzależniona jest od ilości, rodzaju oraz stopnia skomplikowania.

Minimalne zamówienie uzależnione jest od rodzaju produktu. Zazwyczaj jest to 10 m2.

Akustyka to dziedzina, która swoim zakresem obejmuje wiele zagadnień, dlatego podchodzimy do niej w sposób kompleksowy. Realizowane przez nas projekty wymagają nadzorowania całego procesu. Stąd zajmujemy się zarówno projektowaniem, pomiarami akustycznymi, produkcją materiałów akustycznych oraz ich dystrybucją.

Tak. Zatrudniamy wykwalifikowane ekipy montażowe, które specjalizują się w montażu izolacji i adaptacji akustycznej. Dzięki temu bierzemy odpowiedzialność za poprawne działanie naszych rozwiązań. W przypadku, gdy montaż wykonywany jest przez zamawiającego, dostarczamy instrukcje i na życzenie zamawiającego sprawujemy nadzór nad popranym wykonaniem projektu.

Prospekty i karty katalogowe większości produktów można pobrać z naszej strony – menu główne, zakładka „do pobrania”. Jeżeli jest coś czego nie można znaleźć na stronie, skontaktuj się z nami a na pewno prześlemy Ci potrzebne materiały.