W biurach wielkoprzestrzennych sufit jest najczęściej jedyną wolną powierzchnią, na której można zastosować panele akustyczne bez ingerencji w wystrój wnętrza czy układ funkcjonalny pomieszczenia. Adaptacja sufitu stanowi jednocześnie jedną z najprostszych i najbardziej skutecznych metod poprawy warunków akustycznych w biurze.
Zadaniem adaptacji akustycznej przestrzeni biurowej jest zmniejszenie rozprzestrzeniania się hałasu, umożliwienie wykonywania pracy w skupieniu oraz zapewnienie pracownikom poczucia prywatności i komfortu. Nieodpowiednie warunki akustyczne w biurze wpływają nie tylko na nasze samopoczucie, ale również na naszą efektywność pracy. Wszystkie badania naukowe prowadzone od początku lat 70-tych ubiegłego wieku jednoznacznie to potwierdzają. W 2011 r. Helena Jahncke z Univeristy of Gävle w Szwecji, przebadała podatność pracowników na hałas w przestrzeni typu open space. Okazało się, że już przy hałasie 51 dB(A) w postaci nieistotnych rozmów, efektywność pracowników spadła średnio o 8,7% przy wykonywaniu zadań polegających na wyszukiwaniu informacji i aż o 10,6% przy zadaniach pamięciowych. Złe warunki akustyczne powodują, że jesteśmy bardziej rozkojarzeni, szybciej się męczymy, częściej odrywamy się od pracy, co w efekcie prowadzi do większej podatności na stres oraz konieczności robienia dłuższych przerw.